Boekgegevens
Titel: Bijbelsche geschiedenissen, in leeslesjes voor kinderen
Auteur: Kremer, Hendrikus
Uitgave: Groningen: J. Oomkens, 1822
4e dr
Opmerking: Eerder verschenen o.d.t.: Bijbelsche geschiedenissen voor eerstbeginnende leerlingen. - 1817
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 5685
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_206299
Onderwerp: Theologie, godsdienstwetenschappen: godsdienstige opvoeding
Trefwoord: Bijbelse geschiedenis, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Bijbelsche geschiedenissen, in leeslesjes voor kinderen
Vorige scan Volgende scanScanned page
IV rOORBERlGT.
antwoorden. Zij zelve hehooren alsdan ooh
de vragen te lezen, en de Onderwijzer moet tel-
hens één of meer uithiezßn, om dezelve te beunt'
woorden. Dunkt het eenen Onderwijzer gepas-
ter , dat hij zelf en ooh andere vragen voorßel-
le, hij han de gepiaatjie vragen in het lezen
laten overflaan, waartoe dezelve , door hoogjes,
van het overige afgefcheiden zijn.
De Tien Geboden, het Onze Vader en het Re-
gister der boeken van den Bijbel zijn er achter
hiis^voegd, opdat hinderen gelegenheid zouden
hebben met deze ßuhken behend te worden.
Mogten de kinderen, door het lezen dezer
Gejchiedeniafen, gemakheliik met dezelve be-
hend , en daardoor van Gods befluur over m-en-
fchen en volken eenigzins overtuigd worden;
mogten de hierin voorkomende kwade voorbeel-
den met derzelver treurige gevolgen hen van
het kwaad af/chrikken, en het goede met der'
meiver gelukkige gevolgen hun tot leering en he-
fiuring dienen; mogten zij daardoor achting
voor den Bi'hel verkrijgen, en mögt de begeer-
te in hen ontvonken , om nader met denzelven be-
hend te worden; dan zou het doel bereikt, en
d* bede vtrvuld zijn van
DEN S C H R II VI K.
BIJ-