Boekgegevens
Titel: Nieuwe leerwijze der Engelsche taal
Deel: Tweede cursus
Auteur: Gerdes, E.
Uitgave: Amsterdam: P.N. van Kampen, 1856
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: P.B. 580 : 1e dr. (dl. II)
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_205055
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Nieuwe leerwijze der Engelsche taal
Vorige scan Volgende scanScanned page
161
Gij bedriegt u, ik benbijnca
veertig.
Is uw vader niet reeds twee
en zestig jaar?
Hij is pas vijf en vijftig,
maar mijn grootvader is
reeds drie en tachtig jaar.
Ik zoude hem niet voor zoo
oud gehouden hebben.
Neen, inderdaad , hij ziet er
veel jonger uit.
Maar hoe oud is wel uw oom ?
Hij zal ongeveer twee en zes-
tig jaar zijn.
Dus is hij ouder dan uw
vader.
Ja , ongeveer zeven jaar.
Ik begin ook reeds oud te
worden.
Gij zijt toch nog iets jonger
dan ik.
Ik dacht, dat wij in hetzelfde
jaar geboren waren.
You are greatly mistaken,
I am nearly forty.
Is not your father already
sixty two years old.?
He is but fifty live, but my
grand father is already eigh-
ty three years old.
I should not have thought
him so old.
No, indeed, he looks much
younger.
But your uncle, how old may
he be?
He may be about sixty two.
Then he is older than your
father.
Yes, about seven years.
I am beginning to grow old
too.
Still you are somewhat young-
er than I am.
I thought we were born in
the same year.
4.
Di tijd.
Hoe laat is het toch?
Kunt gij mij zeggen hoe laat
het is?
Zeg mij, als het u belieft,
hoe laat het is.
What o'clock may it be?
Can you tell me, what o'clock
it is?
Pray, tell me, how late it
is.