Boekgegevens
Titel: Nieuwe leerwijze der Engelsche taal
Deel: Tweede cursus
Auteur: Gerdes, E.
Uitgave: Amsterdam: P.N. van Kampen, 1856
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: P.B. 580 : 1e dr. (dl. II)
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_205055
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Nieuwe leerwijze der Engelsche taal
Vorige scan Volgende scanScanned page
152
4.
Hoe kunt gij denken, dat
het waar is?
Hij had er geen denkbeeld
van.
Het was te hoog voor hem.
Wat moet er gedaan worden?
Wat kan er aan gedaan wor-
den?
Er klopt iemand aan de deur.
Binnen!
Ik weet niet waartoe ik be-
sluiten zal.
Ga, als het u belieft, vooruit.
Nader niet.
Laat hem niet van de plaats
gaan.
Laat ons naar boven gaan.
Laat haar naar beneden gaan.
Hij moet zich in acht nemen.
How can jou imagine that
to be true?
He had no notion of it.
It was beyond his conception.
AVhat is to be done?
How is it to be remedied?
Somebody knocks at the door.
Enter. Come in!
I do not know what to re-
solve upon.
Please to walk before.
Do not approach.
Let him not stir.
Let us walk up stairs.
Let her come down stairs.
Let him have a care.
0.
Zorg dat gij wegkomt!
Ik moet maken dat ik weg-
kom.
Spreek hardop.
Ik ben er zeer verblijd over.
Spreek langzaam.
Met wien sprak hij?
Over wien sprak zij?
Zij is Loos.
Het is niet om uit te staan.
Get you gone!
I must be gone.
Speak out.
I am overjoyed at it.
Speak slowly.
Whom did he talk to?
Whom did she talk of?
She is in a passion.
It is beyond hearing.