Boekgegevens
Titel: Algebraïsche cursus ten gebruike van de adelborsten aan het Koninklijk Instituut voor de Marine te Willemsoord
Auteur: Vries, B.L.
Uitgave: Nieuwediep: J.C. de Buisonjé, 1875-1882
3e dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: P.B. 2528 : 3e dr. (dl. I)
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_205001
Onderwerp: Wiskunde: algebra: algemeen
Trefwoord: Algebra, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Algebraïsche cursus ten gebruike van de adelborsten aan het Koninklijk Instituut voor de Marine te Willemsoord
Vorige scan Volgende scanScanned page
XVI. INHOUD.
Bladz.
Voorstellen...............67.
J 69. Den grootsten gemeenen deeler van een één- en veel-
termigen vorm te bepalen. Voorstellen......67
§ 61. Stelling waarop bet zoeken van den grootsten gemee-
nen deeler van twee of meer veeltermige vormen
berust................68
} 62. Hulpmiddelen om het zoeken van den grootsten gemee-
nen deeler te vereenvondigen . . .......69
Voorbeeld van bewerking..........71
\ 63. De behoorlijke rangschikking onmisbaar.....73
Voorstellen...............74
§ 64. Zonder deeling den grootsten gemeenen deeler te vinden. 74
{ 65. Den grootsten gemeenen deeler van drie of meer veel
termige vormen te vinden.........
Ocer hel zof-ken van het kleinste gemeen veelvoud. .
§ 66. Wat men verstaat door een veelvoud, en door een ge
meen veelvoud.............
§ 67. Wat men verstaat door het kleinste gemeen veelvoud
§ 68. Regel voor het vinden van het kleinste gemeen veel
vond van eentermige vormen........
Voorstellen..............
§ 69. Hoe het kleinste gemeen veelvoud van veeltermig
vormen gevonden wordt..........
Voorstellen..............
Voorstellen ter herhaling..........
Gebroken vormen en hun herleiding.......
§ 70. Wat men door een algebraïsche breuk verstaat. . .
§ 71. Soorten van breuken...........
§ 74. Men mag teller en noemer eener breuk met een zelfde
getal of vorm vermenigvuldigen, zonder dat hare
waarde verandert.............87
§75. Een breuk te herleiden tot een andere, die een gegeven
noemer heeft..............87
§ 76. Eenige breuken gelijknamig te maken......88
Voorstellen...............90
Vereenvoudiging van de som en hei verschil van algebra^
ische breuken...............92