Boekgegevens
Titel: Rekenboek voor gevorderde leerlingen: hoofdzakelijk dienende om op eene korte, gemakkelijke en zekere wijze te leeren rekenen
Auteur: Hemkes, H.
Uitgave: Groningen: J. Oomkens, 1836
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: 675 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204812
Onderwerp: Wiskunde: wiskunde: algemeen
Trefwoord: Rekenen, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Rekenboek voor gevorderde leerlingen: hoofdzakelijk dienende om op eene korte, gemakkelijke en zekere wijze te leeren rekenen
Vorige scan Volgende scanScanned page
Ifn; twaalf duizend en twaalf; vijf honderd-
tallen en zestien duizendtallen; twintig cenhe-
dün en vijftip; tientallen met elf verm., hoe
veel is dan de uitkomst?
7. Hoeveelis (36148 + 5214-h 6712) x 12 ?
/ 8. Twaalf honderd duizend verminderd met
vijftig duizendtallen en twaalf tien duizendtal-
len, en dan verm. met elf honderd dertien;
hoe veel is dan de uitkomst ?
9. Hoe veel is (32156 — 8164) — (5814—
549)?
I 10. Indien men het verschil van twaalf dui-
zendtallen en drie honderd veertien tientallen met
het verschil van vierentwintig honderd drie
lientallen en negen eenheden, en negen honderd
vijfentwintig mei elkander verm., wat bekomt
men dan ?
II. Hoe veel is (3659 — 965) x (5621 —
3903)?
j 12. Schrijf eens in getallen: twaalf gehee-
1en en twaalf, deel en ; veertig honderdtal-
len en veertig tiende; elfhonderdtallen en twee
honderd en elf honderdste; vier duizendtallen
achttien tientallen en zes veertig honderdste;
vijftien tientallen en honderd dertig duizendste^
13. Spreek op onderscheidene wijzen uit:
9,6;' 1,54; 12,538; 0,5241; 81,5206;
3216,50406 en 3100,005671.
14 Zoek eens de som van twaalf tiende;
vier honderd twaalf tiende; drie duizend en
aclit