Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
87
B. ÏAFEL VAN WEllKZAAMHEDEN". (*)
Dag. Uag- deelen. j Min. DERDE PARTIJ. VIERDE PARTIJ.
20 Getalleer.
30 llekenen, | Leesmachine.
O O 30 Schrijven.
30 Leesmachine. Kekenen.
ö cn 15 Rom. Cijf. schrijven. Leestafel.
O a « 15 Leestafel. Kom. Cijf schrijven.
w Ö (f 20 Getalleer in Arabische Cijfers op bord.
n 20 Woonplaats.
20 Rekenen. Leesmachine.
3 E^ Cu 20 Boek.
B9 cn 20 Leesmachine. Rekenen.
20 Bock,
20 Vormleer.
M O O «-! 5 180 Als Maandag.
^ ö 20 Kom. Cijf. op het bord.
O £3 20 Winden en Windstreken.
S 80 Als Maandag.
20 Tegenoverst., of vergel, en onderscheid.
tS3 > O O 30 Vertellen.
H C w a i cJ 30 Versjes leeren.
> O Cu u qq 20 Zingen.
5 Prenten.
(*) Als zij de 10 Leesoefeningen van Pp.ik.sen nog nxü tcii einde zijn.