Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
86
B, TAFEL VAN VVEKKZAAMHEDEN. (*)
Dag. Ung- deelen. Min. derde paktij, vierde tartij.
20 De Metalen.
30 Leesmachine. | Rekenen.
< g 30 Schrijven.
5 EI 30 Rekenen. Leesmachine.
cr? 15 Leestafel Arab. Cijf. schrijven.
> > 15 Arab. Cijf. schrijven. Leestafel.
Ü > P 20 Getallen in Arab. Cijf. op bord.
20 Muntspeciën en uit het hoofd rek.
20 Leesmachine. Rekenen.
i C-' cw 20 Boek.
&9 cr 20 Hekenen. Leesmachine.
20 Boek.
20 De Dierenplaten.
ö 5 O co O § B 180 Als Donderdag.
20 Op het bord rekenen.
>■ 9 pj 20 De Tijdsverdeeling.
B 80 Als Donderdag.
20 Het Ligchaam.
^ o" < O Q 30 Woordm. en verand. 1 Boek.
R •z ^ 30 Schrijven.
> 9 cp 30 Boek. 1 Woordm. en verand.
50 Versjes leeren en zingen. Prenten. -
A\s zij de 10 Leesoefeningen van Prunsen nog niet ten einde zijn.