Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
85
A. TAFEL VAN WERKZAAMHEDEN. (*)
■ _ - iDag. (Icclen. Min. j EERSTE PARTIJ. TWEEDE PARTIJ.
20 Getalleer.
c O O 30 Schrijven.
g 45 Rekenen. Lezen.
• t3 O a Cu CS 0? 45 Lezen. Rekenen.
c w S3 c 20 Getall. in Arab. Cijf. op bord.
> Q 20 Woonplaats.
» 3 40 Lezen. Rekenen.
g SS qq 20 Itckenen. Lezen
20 Leesteekcns.
20 Vormleer.
<! O O 30 Schrijven.
g 45 Lezen. Rekenen.
CL< ts oq 45 Rekenen. Lezen.
«4 ö > 20 Rom. Cijf. op het borJ.
O 20 Winden en Windstreken.
^ C3 40 Rekenen. Lezen.
E^ C:« SS 20 In het boek spellen. Rekenen.
20 Van buiten spellen. Leesteekens.
20 Tcgenoverst., of Vergelijken cn Ondersch.
>■ < O Q 30 Vertellen.
-3 c: Ï5 ö >-i ë. dl 30 Versjes leeren.
> C3 Cl- fi» q» 20 Zingen.
5 Prenten.
(*) AU (Ie ktmlcreu van dc 10 Leesoefeningen van ^RI^5B^■ «f zijn.