Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
10
TAFEL VAN WERKZAAMHEDEN DER AANVANGS-
AFDEELING.
(Geschikt voor 2 partijen, elk van 40 kinderen, onder 1 meester.)
Dag. Dagdee- len. Min. EERSTE PAETIJ. TWEEDE PARTIJ.
ö O 5! a w fd a t^ P O O -t B êi 03 qq 20 . Vormleer.
30 Letterplank. Machine.
30 Machine. Boek leeren.
25 Boek leerAi. Boek.
25 Boek. Tafel leeren.
15 Tafel leeren. Tafel.
15 Tafel. Letterplank.
p E B^ c- p qq 20 Tijdsverdeeling.
20 Machine. Tafel leeren.
20 20 Boek leeren. Machine.
Boek. Boek leeren.
20 Tafel leeren. Boek.
<1 w t-i O (► Q < 20 j Kleuren.
140 Als Maandag ochtend.
ö! 20 Omringende Voorwerpen.
80 Als Maandag namiddag.
ts H td C tp O O t-i B è ö qq 20 Vertellen.
10 Het vertelde bespreken.
20 Verrigtingen van den dag.
30 Versjes leeren.
20 Zingen.
5 Prenten.