Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
TA-FEL VAN WEEKZAAMHEDEN DEE AANVANGS-
AFDEELING.
(Geschikt voor 2 partijen, elk van 40 kinderen, onder 1 meester.)
Dag. Dagdee len. Min EEESTE PAKTIJ. TWEEDE PAETIJ.
20 Getalleer.
30 Machine. Letterplank.
<1 O O 30 Boek leeren. Machine.
g cl 25 Boek. Boek leeren.
C-. qq 25 Tafel leeren. Boek.
> y ad 15 Tafel. Tafel leeren.
ö >■ p 15 Letterplank. Tafel.
20 Dierenplaten.
§ 20 Tafel leeren. Machine.
cC CL. 20 Machine. Boek leeren.
« 20 Boek leeren. Boek.
20 Boek. Tafel leeren.
U C 20 Oog- en ellemaat.
O 140 Als Donderdag ochtend.
CA a > Q 20 Muntspeciën.
80 Als Donderdag namiddag.
20 Het ligehaam.
<< 25 Letterplank. Woordm. en verander.
O w ^ O O "-ï B 25 Woordm. en verander. Boek leeren.
w e i» 20 Boek leeren. Boek.
o 20 Boek. Letterplank.
50 Versjes leeren en zingen. Prenten.