Boekgegevens
Titel: Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Auteur: Spaan, J.
Uitgave: Amsterdam: H.J. van Kesteren, 1859
2e verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1140 G 17
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204638
Onderwerp: Onderwijs: primair onderwijs
Trefwoord: Aanschouwelijk onderwijs, Didactiek, Lezen, Vormleer (wiskunde), Onderbouw (onderwijs), Lager onderwijs, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Handleiding voor aankomende onderwijzers tot een doelmatig klassikaal-onderwijs, aan de laagste klasse eener lagere school, tevens nuttig voor bewaarscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
151
h. Stand der lijnmi ten amizien van de evemcijdigkeid
en het in dezelfde rigting zijn^ (of:
Farallelismus en ligging in céne rigting).
Twee lijnen, (b 1)
1. Twee lijnen kunnen evenwijdig zijn.
2. // // t in dezelfde rigting zijn.
Drie lijnen, (b 2)
1. Drie lijnen kunnen evenwijdig zijn.
2. // It in dezelfde rigting zijn.
3. Van 3 // // 2 evenw. en 1 in dezelfde rigting zijn.
Of // 3 // // 2 in dez. rigting en 1 daarmee evenw.//
Vier lijnen, (b 3)
1. Yier lijnen kunnen evenwijdig zijn.
2. // ''
3. Van 4 //
4. " 4 //
5. Vier //
6. Van 4 //
in dezelfde rigting zijn.
3 evenw, en 1 in dezelfde rigting zijn.
2 // 2 " u tf
2 aan 2 evenw. en in u // //
' 3 in dez. rigting en 1 daarmee evenw. t
^y/ lij'iien, (b 4)
1, Vijf lijnen kunnen evenwijdig zijn.
2.
3.
4.
V
s.
6.
7.
8.
9.
10.
// U
Van 5 n
5 ^
//
u
u
//
//
//
//
5 //
5
5 //
5
5 //
5 //
It
//
It
u
If
n
in dezelfde rigting zijn.
4 evenwijdig en lindezelfde rigting zijn.
3 u // 2 // tr
3 aan 2 evenw. // a //
3 i/ 2 ^ tt onderl. in déz,
2 // 2 // rt \ in dezelfde
2 evenwijdig u Z t n
2 aan 3 // //
4 in dez. rigting en 1 daarmee evenw. //
H
n
tt
u