Boekgegevens
Titel: De natuurkunde in de volksschool: eene bijdrage tot de methodische behandeling van het eerste onderwijs in de natuurkunde, tevens als leiddraad tot het doen van de eenvoudigste physische proeven
Auteur: Crüger, F.E.J.; Steyn Parvé, Daniel Jan
Uitgave: Leyden: D. du Mortier en Zoon, 1854
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 1136 E 16
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_203454
Onderwerp: Natuurkunde: onderwijs, beroepsuitoefening en organisaties van de natuurkunde
Trefwoord: Natuurkunde, Vakdidactiek
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   De natuurkunde in de volksschool: eene bijdrage tot de methodische behandeling van het eerste onderwijs in de natuurkunde, tevens als leiddraad tot het doen van de eenvoudigste physische proeven
Vorige scan Volgende scanScanned page
INHOUD.
EERSTE HOOFDSTUK, de natuurkunde m de
school; eene historische schets........
TWEEDE HOOFDSTUK, de keus van natuur
kundige leerstof voor de volksschool. . .
1. Algemeene beginselen.
2.
De inleiding.
3. De algemeene eigenschappen der ligchamen
4. Beweging en evenwigt van vaste ligchamen
5. Beweging en evenwigt van drupvormig vloei
bare ligchamen...............
6. Beweging en evenwigt van veêrkrachtig vloei
bare ligchamen..............
7. Het geluid..................
8. De warmte..................
9. Het licht...................
10. Het magnetisme...............
11. De electriciteit................
DERDE HOOFDSTUK, de behandeling van d
leerstof bij het onderwijs...........
VIERDE HOOFDSTUK, de physische werktu
gen in de volksschool..............
VIJFDE HOOFDSTUK, de volgorde van de
LEERSTOF........................
Bl. 1.
— 21.
— 21.
— 31.
— 35.
— 41.
— 46.
— 47.
— 52.
— 53.
— 55.
— 58.
— 61.
— 70.
— 84.
— 88.