Boekgegevens
Titel: Hulp-acte: schriftelijke werkzaamheden, gevolgd door eenige mondelinge verslagen van de examens, gehouden in April 1894 voor de acte van onderwijzer en onderwijzeres
Auteur: Jong, S. de
Uitgave: Schoonhoven: S. & W.N. van Nooten, 1894
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 5150
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_202771
Onderwerp: Onderwijs: beroepsonderwijs
Trefwoord: Examenopgaven, Pedagogische academies
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Hulp-acte: schriftelijke werkzaamheden, gevolgd door eenige mondelinge verslagen van de examens, gehouden in April 1894 voor de acte van onderwijzer en onderwijzeres
Vorige scan Volgende scanScanned page
()9
Paedagogiek.
Vertel alles, wat ge weet van de leervormen. Waarin kan
de heuristische leervorm verdeeld worden? Hoe moet ge in
school vragen? Is er nog een andere manier van vragen?
Komt Categetisch vragen in school ook voor? Socratisch
vragen ook? Noem voorname bepalingen uit de wet. Waarom
noemt ge art. 2, 33, 56a? Is art. 80, 81, 82 ook belangrijk?
Noem hun inhoud.
Teekenen.
Zijn deze platen geschikt voor de school en waarom?
Wat is dit een projectie of doorsnede? Mag dit ook als voor-
beeld dienen voor jonge kinderen (perspectief)? Wat zijn
de eischen van goede wandplaten? Hoe maakt gij leerlingen
duidelijk, dat evenwijdig wijkende lijnen zich naar een punt
richten? Teeken de horizontale en verticale projectie van een
cilinder, die met het grondvlak loodrecht op de beide projec-
tieve vlakken staat.