Boekgegevens
Titel: Hoor, hoe ik lees!: allereerste leesoefeningen voor de volksschool
Auteur: Bouwmeester, J.C.
Uitgave: Zwolle: W.E.J. Tjeenk Willink, 1901-1905
4e dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 2239
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_202620
Onderwerp: Communicatiewetenschap: lezen
Trefwoord: Lezen, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Hoor, hoe ik lees!: allereerste leesoefeningen voor de volksschool
Vorige scan Volgende scanScanned page
II
J U S t.
Daar is Just. Hij rijdt met zijn spoor wa-
gen. Just is een lief knaapje. Hij is zes
jaar, en leest al flink. Mees ter heeft schik
van hem. Hij zegt: „Just is een lief kind. Hij
leest en schrijft al wat mooi. Hij telt al best,
en bij zijn werk let hij goed op. Hij kent
steeds zij ne les, en praat niet in de school."
Vindt gij dat ook niet lief? Nu dan mag hij
thuis ook wel spelen. „Hoort," roept hij, „mijn
spoor giert, sist en rom melt. De grond dreunt
er van. Wij gaan naar Am ster dam, rrr
Straks speelt hij weer met zijn drijf tol en
zweep. Ook met zijn bal. Dien werpt hij
omhoog, en vangt hij weer.