Boekgegevens
Titel: Derde spelboekje; voor verdergevorderde leerlingen
Serie: Spelboekje, [3]
Auteur: Wester, H.
Uitgave: Groningen: A.L. Scholtens, 1858
36e dr; Oorspr. uitg.: 1805
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 9560
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_202379
Onderwerp: Communicatiewetenschap: lezen
Trefwoord: Aanvankelijk lezen, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Derde spelboekje; voor verdergevorderde leerlingen
Vorige scan Volgende scanScanned page
zij gemakkelijk verstaan; die hen van zeiven
aan de zaken doen denken, en die tevens iets
behagelijks voor hen hebben, met bijvoeging
van korte en gemakkelijke volzinnen om te
lezen.
Ik vlei mij, dat ik in sommige lessen hier-
in niet géheel ongelukkig geslaagd ben, en
hoop dus, dat de moeite, hieraan besteed, niet
nutteloos zijn zal.
De vier eerste lesjes zijn echter van eenen
anderen aard, meer gelijk aan de twee eerste
Spelboekjes: waar van het oogmerk is, een'
zachten overgang te maken. — Wanneer kin-
deren een i^ieaw boekje bekomen, en zij het
bij den aanvang gemakkelijk vinden, beurt
dit hunnen moed op; daar een moeijelijk begin
ligt moedeloosheid kan verwekken.
Oude Pekel-A, in Wintermaand 1804