Boekgegevens
Titel: Toetsnaald VII voor hen, die zich voorbereiden voor de toelatings-examens tot de kweekscholen en rijks-normaallessen voor onderwijzers en onderwijzeressen: schriftelijke examen-opgaven 1895-1899
Auteur: [niet beschikbaar]
Uitgave: 's-Gravenhage: Haagsche Boekhandel- en Uitgevers-maatschappij, 1899
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 8770
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_202131
Onderwerp: Onderwijs: studentenevaluatie
Trefwoord: Examenopgaven, Voortgezet onderwijs
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Toetsnaald VII voor hen, die zich voorbereiden voor de toelatings-examens tot de kweekscholen en rijks-normaallessen voor onderwijzers en onderwijzeressen: schriftelijke examen-opgaven 1895-1899
Vorige scan Volgende scanScanned page
34
Vermeld een los gerucht
Iets wat niet voegt of past,
Elk help een handje mee
ï]n maakt het losse vast.
B.
Iemand vertelt iets in gewen en kleuren, wanneer hij dat
bijzonderheden.
1. Iemand
2. Iemand
3. Iemand
4. Iemand
5. Iemand
6. Iemand
7. Iemand
8. Iemand
9. Iemand
10. Iemand
11. Iemand
12. Iemand
13. Iemand
14. Iemand
15. Iemand
XX. R. K. S. Groningen.
Gebruik in ferme zinnen (ieder woord in één zin):
hlindélings — goedschiks — achtervolgen — strikt — hulde —
opwinding {figuurlijk).
Van alle woorden in onderstaande versjes en zinnen, die
eenen naamval hebben, door cijfers 1, 2, 3 of 4 er boven te
plaatsen, te kennen geven in welken naamval ze voorkomen.
Het schootsvel om de lendenen, de armen bloot,
De forschgespierde, die den arbeid kenden.
Het zwaargebaard gezicht op 't werk gericht.
Dat voor hem op het aanbeeld vonkte en gloeide.
Stond Jasper in zijn smidse en zwaaide hoog
Den hamer.