Boekgegevens
Titel: Toetsnaald I voor adspirant-onderwijzers en onderwijzeressen: Verzameling der schriftelijke werkzaamheden van LXXIII acte-examens voor onderwijzer van 1894-1899
Auteur: [niet beschikbaar]
Uitgave: 's-Gravenhage: Haagsche Boekhandel- en Uitgevers-maatschappij, 1899
2e verm. uitg
Opmerking: Bevat ook: Eerste vervolg 1898-1899
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 8764
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_202120
Onderwerp: Onderwijs: onderwijs, beroepsuitoefening en organisaties van het onderwijs
Trefwoord: Onderwijsbevoegdheid, Examenopgaven
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Toetsnaald I voor adspirant-onderwijzers en onderwijzeressen: Verzameling der schriftelijke werkzaamheden van LXXIII acte-examens voor onderwijzer van 1894-1899
Vorige scan Volgende scanScanned page
81
72. Teller en noemer eener echte breuk verschillen 7. Als
men den teller met 7 vermindert en den noemer door 22/5 deelt,
wordt de waarde der breuk een geheel. Welke is de echte breuk ?
73. Twee stukken katoen worden verkocht, het eene tegen
22,5 cent en het andere tegen 27,5 cent den M. voor f 22,80.
Was het eerste stuk tegen 27,5 cent en het tweede tegen 22,5
cent den M verkocht, dan zou men 40 cent meer ontvangen
hebben. Hoe lang is elk stuk?
74. Van een rechthoekig kleed met een rand van 4 dM breed
is de lengte I74 maal de breedte, en van het binnenste is de
breedte ^ji van de lengte. Het geheele kleed kost f 56,32, en
de prijs van een JP van het binnenste is van dien van een
M2 van den rand. Hoeveel kost een RP van elke stof?
( 13% + 14 ~ (8V4 - 3.375) X S'/a
7.5 :1'/, - in/i8: 'I,
Examenopgaven.