Boekgegevens
Titel: Rekenboek ten dienste van hoogere burgerscholen en andere inrichtingen van onderwijs
Deel: Tweede stukje. Voorbereidingsklasse
Auteur: Schram, J.M.; Hermans, J.M.
Uitgave: Venlo: Wed. H.H. Uyttenbroeck, 1892
2e dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 8447
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201989
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Rekenboek ten dienste van hoogere burgerscholen en andere inrichtingen van onderwijs
Vorige scan Volgende scanScanned page

\
^ % ^^ ■.
\
\
GEWONE BREUKEN.

-
1. Toon door eene teekening aan, dat { = ^ = | = jSj.
2. Hoeveel zesden zijn 2 derden?
» achtsten » 3 vierden?
tienden » 3 vijfden ?
twaalfden » 3 vierden?
vijftienden » 4 vijfden ?
vijfden » 9 vijftienden?
zesden » 4 vier en twintigsten ?
3. Herleid de volgende gewone breuken tot de een-
voudigste gedaanten: A; jf;
4. Herleid de volgende gemengde getallen tot onge-
bruikelijke breuken: 3|; 3^ ; 4|; 51; ; 7^.
5. Herleid tot gemengde getallen: y ; | ; |; |;
17- 29
, 5 ) f
0. Herleid tot de eenvoudigste gedaante: ^ ; | f;
5 0. 1233
t?s 5 ttw
7. Herleid tot 360^'-. 2 . . 7.
8. Hoeveel honderdsten zijn : ^; |; fV ; ts ; tV ; t 0 ?
9. Vereenvoudig: i»« ; AV ; lil; AV; t¥s ; xfio-
10. Herleid tot een ongebruikelijke breuk : 7|; 12|;
7^; 13-jV; 19A; 20^; 8.V; 12 iV