Boekgegevens
Titel: Methodiek van het zangonderwijs in lagere scholen en zangscholen
Auteur: Letzer, J.H.
Uitgave: Schoonhoven: S. & W.N. van Nooten, 1897
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 6125
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201287
Onderwerp: Theaterwetenschap, muziekwetenschap: vocale muziek
Trefwoord: Zingen, Vakdidactiek
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Methodiek van het zangonderwijs in lagere scholen en zangscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
(29
Naast het dictaat past eene andere gehooroefening. De
onderwijzer zingt eenige tonen (zonder maat of tijdduur)
en de leerling noemt deze bij hunne namen of zingt ze tegelijk
meê. Door gebruik te maken van viool of piano kan men
eveneens zulke gehooroefeningen houden. Het kan daarbij
noodig zijn, dat de leerling, met den rug naar den onder-
wijzer gekeerd, staat.
Ook hier moet de verwachting niet hoog gespannen zijn.
Al doende leert men, zegt het spreekwoord, en ten slotte
zullen de vruchten niet uitblijven, al zijn ze niet terstond
tastbaar.