Boekgegevens
Titel: Leer- en leesboek voor de tweede klasse, in landscholen
Auteur: [niet beschikbaar]
Uitgave: Sneek: F.W. v. B. Smallenburg, 19e eeuw *
[S.l.]: C. van Gorcum
Opmerking: II
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 5973
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201224
Onderwerp: Psychologie: psychologie: algemeen
Trefwoord: Psychologie, Leermiddelen (vorm)
* jaar van uitgave niet op de gebruikelijke wijze verkregen, mogelijk betreft het een schatting
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Leer- en leesboek voor de tweede klasse, in landscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
i6 Lmn- EN LEESBOEK ♦
der een denkbeeld, namelijk, dat van
ten gebouix} en deze noem ik, in ver-
gelijking van de vorige, een hoogcr ci(nk»
ieeld.
Het Paard en de Hen zijn elkander
in eenige deelen gelijk; beide zijn ze
levendige fchepfels, en zij zijn beide
redeloos. — Met welk een op beide tos'
pasfelijke naam kan men ze benoemen?
— Door welk woord wordt het denk-
beeld, elle, duim, voet, to^de, mijljon'
der één ho'oger denkbeeld gebragt? —
Met welke -op allen toepasf^lijke namen
kan men Centenaar, pond, Lood benoa-
men? r-
Als derhalven iemand een zaak voor*
komt, die hem geheel onbekend is, en
hij vraagt: wat is datl zou wil hij hier
van een denkbeeld hebben, en weten,
waar onder een zaak behoort» b. v.,
^en hoort htt woord Jpckakuauha, en
vnsgt