Boekgegevens
Titel: Leer- en leesboek voor de tweede klasse, in landscholen
Auteur: [niet beschikbaar]
Uitgave: Sneek: F.W. v. B. Smallenburg, 19e eeuw *
[S.l.]: C. van Gorcum
Opmerking: II
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 5973
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201224
Onderwerp: Psychologie: psychologie: algemeen
Trefwoord: Psychologie, Leermiddelen (vorm)
* jaar van uitgave niet op de gebruikelijke wijze verkregen, mogelijk betreft het een schatting
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Leer- en leesboek voor de tweede klasse, in landscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
V0OR LAND-SCHOLEN. 13
penen boom en eenen fteen is veel
deifcbeid, rusfchen eene Musch ei»
eene Zwaluw. Dit is iets, dat ik zeer
ligt bemerken kan. Doch bij deze
groote ongelijkheid kan ik toch ook
nog gelijkheden zipn, als ik over haren
oorfprong , plaats, duurzaamheid, ge-
daante , haie beftanddeelen, haai nut
nadenk. _ Waar in zijn de Roos en
de Tulp, de Man en het Kind, het
Venfter en de 'lafel, de Visch en de
Vogel, de I^lensch en het Dier, de
Roos en de Vlieg elkander gelijk?
Ik kan dus de dingen met elkander
vergelijken en onderzoeken y waarin zij el-
kander gelijk en ongelijk zijn. De die-
ren kunnen dit niet, dewijl zij geene
dt^idehjke vooiilellingeii van de dingen
hebben.