Boekgegevens
Titel: Hints and questions for the use of candidates, lower instruction English
Auteur: Hoog, W. de
Uitgave: Dordrecht: J.P. Revers, 1890 *
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 4878
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200870
Onderwerp: Taal- en letterkunde naar afzonderlijke talen: Engelse taalkunde
Trefwoord: Engels, Leermiddelen (vorm)
* jaar van uitgave niet op de gebruikelijke wijze verkregen, mogelijk betreft het een schatting
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Hints and questions for the use of candidates, lower instruction English
Vorige scan Volgende scanScanned page
36
TEST PAPER 11.
118.
119.
120.
121.
122.
123.
124.
125.
126.
127.
128.
129.
130.
How is laten translated?
When is the present perfect tense used in English?
When is the progressive form used?
What do you know about the use of to have ?
Give some rules for the place of the adverb.
What is the difference between:
till, as far as.
What is the difference between :
over; above; with, by ; after, behind ; among, amidst.
Translate into English:
zich beroepen op; gelukwenschen met; doof voor ver-
maningen ; uitweiden over; zich wenden tot; zich toe-
leggen op; zijn opwachting maken bij.
Give some rules for spelling.
Give an example, showing that a possessive oase in
Dutch corresponds to a dative in English.
How is the ow pronounced, when it corresponds to Dutch
oei, aai, ooi.
cf. to sow, to blow, to grow, to show, to low, to crow.
Translate:
zieh onthouden van; bestemd naar; inbreuk maken op;
trotsch zijn op.
What is the meaning of:
affected, effected; intelligent, intelligible; fallow, fellow;
explosion, expulsion; fashionable, respectable; competition,
concurrence; cf. to compete, to concur.