Boekgegevens
Titel: Theorie der rekenkunde ten behoeve van inrichtingen van middelbaar en van kweekscholen voor onderwijzers
Auteur: Greidanus, Tjardus
Uitgave: Groningen: J.B. Wolters, 1900
3e, verm. en verb. dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 2943
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200694
Onderwerp: Wiskunde: wiskunde: algemeen
Trefwoord: Rekenkunde, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Theorie der rekenkunde ten behoeve van inrichtingen van middelbaar en van kweekscholen voor onderwijzers
Vorige scan Volgende scanScanned page
VERBETERINGEN.
Door een samenloop van omstandigheden zijn in de twee eerste vellen eenige
fouten L gebleven, welke de goedgunstige lezer gelieve te verbeteren.
BI. 1 regel 11 van boven staat: de, lees een.
» 4 13 1-i onderen 1) 98, 11 99.
7 11 18 n de, 11 als.
12 1) 21 boven 51 12 en is 13, 11 12 en 1 is 13.
») jj 11 11 som, IJ sommen.
14 n 9 onderen J) öf dat, 11 öf als.
>j 15 n 15 boven i> 13, 11 14.
2 onderen 11 samenstelling. 11 samentelling.
ïi 20 5? 3 boven 11 noemen, 11 nemen.
22 ondei I' rege) 2 is uitgevallen : „den vermenigvuldiger met een cijl
liet vermenigvuldigtal.
26 regel 18 van boven staat: 978 X 7, lees 7 X 978.
„ „ 21 „ „ „ 978 X 6, „ 6 X 978.
27 in de beide voorbeelden van no. 47 en no. 48 moeten de vermenigvuldigers
voorop staan, aldus:
5 X 793, 8 X 793, enz. 1 X 75, 2 X 75, enz.
28 regel 5 van boven staat: 896 X g», lees q X 896,
20
9
15
ondeien
896 X 8, „ 8 x 896.
(84 — 17 x 3 — 12)26, lees
26 (84 — 17 X 3 — 12).
„ daarbij lees bij.