Boekgegevens
Titel: Rekenboek voor meisjes, ten dienste der scholen
Deel: 1e stukje
Auteur: Anslijn, N.
Uitgave: Leyden: D. du Mortier en zoon, 1829
7e dr.
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 889
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200075
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Rekenboek voor meisjes, ten dienste der scholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
67
ZAMENTELLING VAN TIENDEELIGE BREUKEN
Beproef eens aan de volgende voorflellen,
)f g^ uwen onderwijzer wel begrepen hebt.
. Tel eens te zamen: »5,5; 3(5,4; 29,8;
16,3; 28,5, en 47,1.
, Wat is de fom van: 13,16; 17,25; 9,18;
4,27; 12,85; 3,76, en 9193a?
, Zeg mij de fom eens van: 12,136; 3,161;
a4»3a5; 124,9^55; I4>7ö8; 8,428, en
1216,476.
. Een winkelier heeft ontvangen een ftuk
linnen van 30,5 cl; een van 31,7 el; een
van 32,9 el; een van 34,3 el^ en een van
35^6 el: hoe veel ellen is dit zamen?
. Eene jufvrouw koopt 6,8 el katoen voor
een japon; 6,5 el katoen voor doeken;
4 el katoen voor een rok, en 2,5 el
katoen voor een voorfchoot: hoe veel
ellen katoen had zq te zamen ?
6. Tel eens tezamen: 0,25; 0,167; 4,08;
25,06; 3,002; 17,8, en 0,0027.
7. Wat is de fom van: 0,8036; 257,05;
22,0268; 4,00075; 31,80704; 0,16 en
126?
8. Eene vrouw gebruikt in den tijd van 6
wekt-n, de eerfte week: 2,56 pond kof-
E fij-
Mfii