Boekgegevens
Titel: Zaadkorrels: vertellingen ten dienste van de zedelijke opvoeding der leerlingen van 6 tot 8 jaar
Auteur: Ankum, L. van
Uitgave: Groningen: P. Noordhoff, 1897
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: NO 08-237
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200070
Onderwerp: Pedagogiek: ethische vorming (pedagogiek)
Trefwoord: Deugden, Kinderverhalen (teksten)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Zaadkorrels: vertellingen ten dienste van de zedelijke opvoeding der leerlingen van 6 tot 8 jaar
Vorige scan Volgende scanScanned page
Bij P. NOORDHOFF te Groningen is verschenen:
STAP VOOR STAP,
Een vijftal Boekjes voor het aanvankelijk onderwijs in
Lezen en Schrijven,
door
L. VAN ANKUM,
J^oofd een er Openbare Lagere School.
MET PLAATJES.
Prijs per stukje 25 cent.
Hiervan verscheen het Ie en 2e stukje op veler verlangen oo
in Drukletter d 25 cent als serie B.
Handleiding bij „Stap voor Stap

door
L. VAN ANKUM.
Prijs 90 cents.
BEOORDEELINGEN.
»Deze uitmuntend uitgevoerde Leesboekjes zijn zeer aanprijzenswaard voor de school,
met name voor de openbare school. De handleiding geeft goede wenken."
{Chr, Schoolbode.)
»In de Vergadering v. Onderwijzers in het arrond. Onstwedde wees de heer Js. Langeraap
er op: »dat de methode Van Ankum eeno ernstige bestudoering zeer waard is. Ze zit dui-
delijk in elkaar, zet de verhouding van aanschouwingsonderwijs en spreken, lezen en schrij-
ven juist uiteen, bereidt het schrijven door teekenoefeningen van de elementen voor,
waardoor de weg voor het lezen geheel vrij is en streng methodisch kan wezen. Ook
worden alle deelen der stof afgehandeld." {De- Wekker.)
»Deze boekjes kunnen wij, wat den inhoud betreft, onvoorwaardelijk aanbevelen.''
{De Amsterdammer.)
»Ons oordeel over dezen arbeid is gunstig." {N. Prov. Gron. Crt.)
öWij bevelen ze ter raadpleging bij onze collega's aan.'* {Vereenigin^)
öüit al het bovenstaande zal de lezer echter wel reeds hebben kunnen opmaken de
Handleiding de kennismaking ten volle verdient. Vooral voor aankomende onderwijzers kan
zij nuttig zijn. Wij vertrouwen, dat de schrijver door zijnen arbeid het leesonderwijs een
stap verder gebracht heeft in de goede richting en hopen, dat een tweede druk, het nog
verder in die richting zal brengen/' (De Katholieke School.)