Boekgegevens
Titel: Leiddraad bij het onderwijs in de kennis der levenlooze natuur
Auteur: Arendt, R.; Bellaar Spruyt, Cornelis
Uitgave: Groningen: Wolters, 1889
2e [gew.] dr; 1e dr.: Arnhem, 1870-1872. - 3 dl. in 1 bd
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 960
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200059
Onderwerp: Natuurkunde: natuurkunde: algemeen
Trefwoord: Natuurkunde, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Leiddraad bij het onderwijs in de kennis der levenlooze natuur
Vorige scan Volgende scanScanned page
89
sterk? Hoe zal men de sterkte van eene azijnsoort onderzoeken?
Wat ziet men, als men houtazijn laat werken op soda, op
potasch, op marmer? Kan men uit een azijnzuur zout weder
azijnzuur maken ? Welke stoffen verkrijgt men, als men zwavel-
zuur verwarmt met azijnzure soda, met salpeterzure soda, met
chloorcalcium ? Waarom noemt men zwavelzuur het sterkste van
de vijf zuren, die wij behandeld hebben; waarom noemt men
koolzuur het zwakste? Hoe bereidt men in de fabrieken salpeterzuur
en zoutzuur?