Boekgegevens
Titel: Leiddraad bij het onderwijs in de kennis der levenlooze natuur
Auteur: Arendt, R.; Bellaar Spruyt, Cornelis
Uitgave: Groningen: Wolters, 1889
2e [gew.] dr; 1e dr.: Arnhem, 1870-1872. - 3 dl. in 1 bd
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 960
URL: https://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200059
Onderwerp: Natuurkunde: natuurkunde: algemeen
Trefwoord: Natuurkunde, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Leiddraad bij het onderwijs in de kennis der levenlooze natuur
Vorige scan Volgende scanScanned page
VRAGEN TER HERHALING.
Wat zijn kristallen? Wat noemt men oplossen? Wat is eene op-
lossing? Wanneer is zij verzadigd? Hoe verkrijgt men kristallen uit
eene oplossing? Wanneer zijn de kristallen grooter, als men langzaam
uitdampt of als men snel uitdampt? Welke van de behandelde stoffen
zijn oplosbaar, welke onoplosbaar? Wat is het meest oplosbare van
de vier? Hoe kan men eene ojjlosbare en eene onoplosbare stof van
elkander scheiden? Wat noemt men slibben? Wat bezinkt spoediger,
zand of klei? Welke soorten van zout en van suiker kent gij? Hoe
verkrijgt men het zout? Wat is filtreeren ? Hoedanig wordt de klei,
wanneer men haar sterk verhit ? Uit welke jilanten verkrijgt men de
suiker? Welke verschillende soorten van klei onderscheidt men?
AVaarvoor wordt de klei gebruikt, waarvoor het zand?