Boekgegevens
Titel: Lees- en taaloefeningen ten dienste van doofstomme kinderen, ook geschikt ten gebruike van hoorende kinderen, in de laagste klassen der lagere school
Auteur: Hill, Moritz; Hirsch, David
Uitgave: Rotterdam: Hendrik Altmann, 1864-1869
Inrigting voor doofstommen-onderwijs
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: IWO 677 D 58-60
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204859
Onderwerp: Communicatiewetenschap: lezen, Taal- en letterkunde naar afzonderlijke talen: Nederlandse taalkunde
Trefwoord: Lezen, Linguïstiek, Wandplaten, Doofstommen, Gidsen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Lees- en taaloefeningen ten dienste van doofstomme kinderen, ook geschikt ten gebruike van hoorende kinderen, in de laagste klassen der lagere school
Vorige scan Volgende scanScanned page
ze op. De kapellen zijn aas voor de vogels. Noem aas
voor de katten ! — voor de visschen! Watvoor een net
heeft de jongen in de hand? — Het net is gebreid. Kunt
gij netten breijen? — Watvoor netten heeft de visscher ? —
Vangt men ook vogels met een net? — Waarmede vangt
men ratten en muizen?
OEFENINGEN.
Wie? Wat? Hoe? Watvoor? Welk? Waarvan?
Wat doet? Waarmede?
EINDE VAN HET EERSTE STUKJE.