Boekgegevens
Titel: Cacographie. Ten gebruike bij het middelbaar onderwijs
Auteur: Cosijn, Pieter Jacob
Uitgave: Haarlem: erven F. Bohn, 1880
3e, onveranderde dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 3006
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_204170
Onderwerp: Taal- en letterkunde naar afzonderlijke talen: Nederlandse taalkunde
Trefwoord: Stilistiek, Grammatica, Nederlands, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Cacographie. Ten gebruike bij het middelbaar onderwijs
Vorige scan Volgende scanScanned page
Spelling. — Onderscheid.
leer en leer,
zegen en zegen,
steken en steken,
schepen en schepen,
deken en deken,
beten en beten,
spleten en spleten,
even en even.
treden en treden,
mede en mede.
weder en weder,
stelen en stelen,
schenen en schenen,
teenen en teenen.
scholen en scholen,
toren en toren of toorn,
bogen en bogen,
hekel en hekel.
goten en goten,
stooken en stooken.
sporen en sporen,
zonen en zonen,
voren en voren,
dreven en dreven,
door en door.
mee en mee.
wee en wee.
slee en slee.
teer en teer.
krijt en krijt,
zijde en zijde,
lijn en lijn.
mijn en mijn.
loten en loten,
beneden en beneden,
leeren en leeren.