Boekgegevens
Titel: Rekenboek ten dienste van hoogere burgerscholen en andere inrichtingen van onderwijs
Deel: Tweede stukje. Voorbereidingsklasse
Auteur: Schram, J.M.; Hermans, J.M.
Uitgave: Venlo: Wed. H.H. Uyttenbroeck, 1892
2e dr
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 8447
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201989
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Rekenboek ten dienste van hoogere burgerscholen en andere inrichtingen van onderwijs
Vorige scan Volgende scanScanned page
— 27 —
decimale getallen gelijk : 0,125 M; 1,07 KG;
0,0625 M 7,36 G; 8.875 A?
4. Schrijf als tiendeelige breuken : xoViT 5 Wotu !
5. Herleid tot honderdsten: -jV;
6. Herleid tot decimale getallen:
S . 3 • 8 • 7
Tï ) T"5 1 -ï 5- J Tê" •
7. Evenzoo : ^; -rVV; il'^ U', ^iu \ tVt ;
■J! T ) Tï )
27
"GTTT •
8. Hoe dikwijls kan men | M van 4 M afnemen ?
9. Hoeveel maal is ƒ | in / 10 begrepen ?
10. Schrijf in den vorm eener breuk: 2 : |; 8 : ];
5 : i; i : 4; 12 : f. i : |.
11. Wat is de waarde der volgende samengestelde
breuken:
H. ±. ±. i. A. J_. ^
i' -r f' 3' 4' -t' 4 •
12. Herleid tot eene breuk die 10 tot noemer heeft.
13. Vul in:
lA
... _ 5 • 9. -. 7 - - . 3 - -
T — T2) — g) "f — ï' TT —
2
14. Van een kist thee is deel verkocht. Hoeveel
KG waren in die kist, als 58 KG over bleven?
15. Herleid tot eenvoudige breuken:
A. i. ü. lËi. JL. li
3 ' 5 ' ' 12|' 10|' 5| ■
16. Aan welke decimale getallen zijn de volgende
gewone breuken gelijk : i, i ; f; -j-V?
17. Herleid tot gewone breuken: 0.2; 0.3; 0 5;
01; 0,0; 0,1.
18. Schrijf als decimale getallen: ïV; iV ; iS', "s?.