Boekgegevens
Titel: Methodiek van het zangonderwijs in lagere scholen en zangscholen
Auteur: Letzer, J.H.
Uitgave: Schoonhoven: S. & W.N. van Nooten, 1897
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 6125
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201287
Onderwerp: Theaterwetenschap, muziekwetenschap: vocale muziek
Trefwoord: Zingen, Vakdidactiek
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Methodiek van het zangonderwijs in lagere scholen en zangscholen
Vorige scan Volgende scanScanned page
(61
Het eerste worde zoo geplaatst, dat het door alle leer-
lingen goed gezien kan worden.
Zangboeken of zangpartijen worden in de hand genomen
en niet op de tafel neergelegd, om de leerlingen aan eene
goede houding te gewennen en hen te noodzaken tegelijk
een oog op den onderwijzer te houden. Uit dien hoofde is
het zangbord te verkiezen boven het zangboek.
De wandtafels dienen om toonladders en intervallen in
beeld voor te stellen, om de verhouding der noten onder-
ling uiteen te zetten, enz.