Boekgegevens
Titel: Het reken-onderwijs in de laagste en middelste afdeelingen der volksschool: eene nieuwe methode
Auteur: Laan, R.C.; Pelt, D. van
Uitgave: Schiedam: H.A.M. Roelants, 1875
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 5871
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_201170
Onderwerp: Wiskunde: wiskunde: algemeen
Trefwoord: Rekenen, Leermiddelen (vorm)
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Het reken-onderwijs in de laagste en middelste afdeelingen der volksschool: eene nieuwe methode
Vorige scan Volgende scanScanned page
VIII VOOE BERICHT.
onzer leerlingen op een degelijker grondslag rustte. — In de
hoogste afdeeling der Middelste klasse beginnen wij aan het
gewone Eekenen uit het Hoofd (dus zonder lei of bordj en —
de Handleiding kan andermaal gebruikt worden.
Wij wenscheu deze Handleiding niet alleen in handen van
Hoofdonderwijzers, maar ook van Hulponderwijzers en Kweeke-
lingen te zien. In het eerste gedeelte kunnen de Onderwijze-
ressen zien, hoe de Getalleer bij het voorbereidend Lager
Onderwijs begonnen kan worden.
Dat dit werkje bij gebruik blijk moge geven van eene ge-
lukkige bestudeering van de natuur van het Rekenen; dat
het eenig sleurwerk moge wegnemen; dat het ten slotte in
ruimen kring nut verspreide: — ziedaar de wensch der
Maart 1875. SCHRIJVERS.