Boekgegevens
Titel: Hints and questions for the use of candidates, lower instruction English
Auteur: Hoog, W. de
Uitgave: Dordrecht: J.P. Revers, 1890 *
Auteursrechten: Zie auteursrechten
Citeerinstructie: Bijzondere Collecties van de Universiteit van Amsterdam, UBM: Obr. 4878
URL: http://schoolmuseum.uba.uva.nl/bookid/LCSM_200870
Onderwerp: Taal- en letterkunde naar afzonderlijke talen: Engelse taalkunde
Trefwoord: Engels, Leermiddelen (vorm)
* jaar van uitgave niet op de gebruikelijke wijze verkregen, mogelijk betreft het een schatting
Bekijk als:      
Scan: Afbeeldinggrootte:
   Hints and questions for the use of candidates, lower instruction English
Vorige scan Volgende scanScanned page
TEST PAPER 1.
Accentuation and Pronunciation.
Valour, cf. valid, valiant; ferocity, ferocious; conspicuous, to
ravage, channel, cf. kennel, canal; fertile, fertility; contiguous,
province, territory; foreign, foreigner; internal, empire; barbarous,
cf. barbaric, barbarian; legislation, legislative; romance; vora-
city, voracious; edify, edifice; exquisite; chivalry, chivalric, chi-
valrous; european, insinuating; address, to address; assiduity,
assiduous, assiduously ; orator, cradle, military, exploit, prodigy,
discipline, crusade, to invest; cf. to infest; sepulchre, conquest,
cf. to conquer; tyranny, cf. tyrant, tyrannic; penal laws, privilege,
sacrilege, college; alien, cf. alienate.
Causative verbs.
They are formed from intransitive verbs by vowel-change and
are weak verbs.
Intransitive.
to drink,
to fall,
to lie,
to sit,
to rise,
to wind.
Causative.
to drench,
to fell,
to lay,
to set,
to raise, to rear,
to wend.
n